2016. március 1., kedd

7 szuper ötlet a tavaszi fáradtság legyőzéséhez

Végre itt a március! Ha nem nem nézzük, hogy az időjárás milyen és hideg, esős a nappal, akkor is, a naptár szerint tavasz  van. Jó, vegyük hozzá, hogy még téli kabátot hordunk, szürke a hangulatunk, de egy dolog biztosan jelzi számunkra, hogy itt a tavasz (persze a hóvirágokon kívül): a fáradtság. A hosszú, hideg sötét nappalok, a friss zöldségek nélkül eltöltött hónapok megtették a hatásukat: alig bírunk reggel felkelni, estére már csak vonszoljuk magunkat, bezuhanunk az ágyba és legszívesebben átaludnánk az egész hetet. De jó hírünk van: a tavaszi fáradtság legyőzhető, mind testileg, mind szellemileg! Következzen most 7 ötlet, melynek segítségével könnyűszerrel új lendületre kaphatunk!



1. Tisztítsuk ki a szervezetet!
A téli lakomák után a tavasz kiváló időszak emésztőrendszerünk méregtelenítésére. Nem kell drasztikus léböjtkúrába kezdenünk, de szánjunk a diétára legalább három napot. Fogyasszunk levest, könnyű, halas ételeket.


2. Óvjuk a májat!
A májat gyógyteákkal (katángkóró- vagy benedekfűfőzettel) is regenerálhatjuk, vagy válasszunk máriatövis-kivonatot tartalmazó kapszulát. Ha articsóka kerül a salátába, amit lenmagolajjal locsolunk meg, kész is a májvédő vacsora!

3. Koncentráljunk illóolajokkal!
Ha muszáj dolgoznunk vagy koncentrálnunk, de semmi erőnk, igyunk egy nagy pohár vizet, szellőztessünk ki, és hívjuk segítségül az illóolajokat! A citrom, a borsmenta és az eukaliptusz olaját párologtatva azonnal felfrissülünk, a levendula illata pedig helyreállítja lelkünkben az egyensúlyt. 

A gyertyák szintén jó hatással vannak a lelki egyensúlyunkra.


4. Élénkítsük fel a nyirokkeringést!
Északon úgy tartják, a szaunázás kis mértékben orvosság, nagy mértékben gyógyszer. Ha egészséges a szervezet, erősíti az immunrendszert, felpezsdíti a vérkeringést. Szintén fokozza a nyirokkeringést, ha átdörzsöljük a testünket luffaszivaccsal, vagy ha egy kevés édeskömény-, boróka-, gyömbér-, illetve rozmaringolajat jojoba-bázisolajba cseppentünk, és azzal masszírozzuk át a bőrt minden fürdés után. 

Ha lehet, inkább zuhanyozzunk! Főleg reggel és ilyenkor remekül felfrissülünk egy hideg vizes tusolástól.

5. Nyerjünk energiát a reggelivel!
Tartalmas és egészséges reggelit készíthetünk, ha vízben vagy tejben megfőzünk egy adag zabkását. A zab idegerősítő, szorongásoldó. Szórjunk rá fahéjat, ami szintén hangulatjavító, élénkítő hatású. Gyógyír a fáradtságra: reszeljünk le egy almát, egy répát és egy kevés zellergumót, facsarjunk rá friss narancs- vagy citromlevet, és fogyasszuk el éhgyomorra. 

6. Kocogjunk, mozogjunk sokat - főleg ha süt a nap!
Mivel télen kevesebb napfény ér minket, a szervezetünkben D-vitamin-hiány alakulhat ki. A pótlás legjobb módja, ha kihasználjuk a kora tavaszi napsütést, és a lehető legtöbb időt töltjük a szabadban. A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy a mozgás segít, ha fáradtnak, kimerültnek érezzük magunkat. Jobban járunk a tempós sétával vagy a kocogással, mint a kőkemény edzéssel: egy tanulmány ugyanis rávilágított, hogy a könnyed testmozgás ilyen szempontból hatékonyabb, mint a nagy erőkifejtés. Ráadásul kiadós mozgás után este könnyebben merülünk álomba, így másnapra jobban kipihenjük magunkat. 


7. Friss zöldséget, gyümölcsöt!
Ha a zöldségek és gyümölcsök hetekig állnak a hűtőben, veszítenek vitamintartalmukból. Vásároljunk friss retket, snidlinget, póré- és újhagymát, vagy vegyünk elő céklát, savanyú káposztát a kamrából. 

Persze időnként igenis szükségünk van csokoládéra is a tökéletes feltöltődéshez.

Fel a fejekkel, hamarosan tényleg itt a tavasz!

Share:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© Decolady | All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig