2016. augusztus 4., csütörtök

Így ülj helyesen!

Mi is, mint Ti is, naponta több órát töltünk a számítógépünk előtt. Dolgozunk, vásárolunk, tanulunk, ügyeket intézünk, és közben ülünk, ülünk és ülünk. A törvény, elméletileg, szabályozza, hogy egyszerre mennyit tölthetünk a világító képernyő előtt, de tegye fel a kezét az, aki ezt tényleg mindig, minden órában betartja. (Nem látjuk a kezek erdejét, vagy csak strandon vagytok?) Akkor következzen most egy rövid összefoglaló arról, hogy mire figyeljünk, hogy elkerüljük a kényelmetlen fájdalmakat, és zsibbadásokat.




Kezdjük a helyes asztal-szék kombináció kiválasztásával!
A munka- vagy hétköznapi nyelven íróasztalnak biztosítania kell a számítógépes eszközök, iratok változtatható elhelyezését, tehát a mérete nagyban függ a munkafeladattól is. Lényeges szempont, hogy az asztal felülete ne legyen fényvisszaverő, túl világos vagy túl sötét. Fontos az is, hogy az íróasztal stabilan álljon, ne billegjen. Amennyiben az asztal magassága nem állítható, a munkafelület a padozattól mért magassága 720 mm kell hogy legyen. A szék és az asztal beállítása akkor felel meg az előírásoknak, ha az alkar vízszintes, míg az alsó lábszár közel függőleges helyzetben van. Mivel nem vagyunk egyforma magasak, mindenképpen dolgozzunk állítható ülésmagasságú székkel, és ügyeljünk arra is, hogy a teljes ülőfelületen üljünk, és támasszuk meg a hátunkat a támlával.



Munkaterület mérete
A képernyő előtti munkavégzés munkahelyét, illetve a számítógépes munkahelyet úgy kell megterveznünk, hogy a munkavállalónak elegendő tere legyen a testhelyzete és mozgása megváltoztatásához. A szűk munkatér balesetveszélyes lehet, illetve pszichésen egészen biztosan káros hatása van. Lehetőség szerint a közlekedési utak a számítógépes munkahelytől távolabb essenek, mivel a folyamatos zaj és közlekedés nagyon zavaró lehet, ami csökkenti a koncentrálóképességet. Tudtad, hogy s számítógépes munkahelyek javasolt alapterülete 8 négyzetméter?



Mozdulj meg!
Még akkor is, ha éppen nagyon benne vagy egy munkában, óránként tényleg mozdulj meg! Állj fel, végezz pár tornagyakorlatot, a vérkeringésed, az ereid, az izmaid és az ízületeid is meghálálják, hidd el! Ezen az oldalon remek tippeket találtok arra, hogy milyen gyakorlatokat végezzetek! Mozogni akár a szomszédos osztályra való sétával is lehet, de egy 5 perces kávészünetet is beiktathatsz - amit nem az asztal mellett töltesz :)!


Reméljük, sikerült pár hasznos tanácsot adnunk, és mostantól Te is jobban odafigyelsz a helyes ülésre a számítógéped előtt! Figyelj magadra, hiszen belőled csak egy van!



Share:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© Decolady | All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig