2017. január 11., szerda

Minden, amit a jó alvásról tudnod érdemes

Sokszor azt gondoljuk, hogy jól aludni természetes dolog, hiszen ágyba bújunk, becsukjuk a szemünket, és kész. Azonban felgyorsult, modern életünk egyik kellemetlen velejárója, hogy a jó alvásért meg kell "dolgoznunk". Azon kívül, hogy magunkat is megnyugtatjuk és alvásra kész állapotba hozzuk estére - azaz nem stresszelünk, nem mobilozunk az ágyban, megnyugszunk - hálószobánk, alvó terünk berendezésével is sokat tehetünk a jó alvásért. 



A jó matrac, azon kívül, hogy kényelmes - ami persze minden embernek más és mást jelent - sok más jó tulajdonsággal is rendelkeznie kell. Például jó nedvszívónak kell lennie, hiszen alvás közben, minden éjjel kb. fél liter izzadtságot termelünk, és azt el kell vezetnie. Ezért is érdemes olyan matracot választanunk, mely felépítéséből eredően az elvezetett nedvességet, levegőkamráiban el tudja párologtatni. Matracunk kiválasztásánál mindenképpen ügyeljünk a káros anyag mentességet jelző Öko-Tex emblémára!




A tökéletes ágykeret nemcsak csinos, hanem erős, ellenálló, jól összeszerelt. Azaz szép külső, értékes belsővel járjon párban. Nincs annál bosszantóbb, mint amikor alvás közben forgolódva az ágyrács nyekergésére ébredünk.




Ha megvan a matrac, és az ágykeret, akkor válasszunk alvási szokásainkhoz megfelelő ágyneműt. Allergiások keressék az anti-allergén anyagokból készült ágyneműt, a hőmérsékletre érzékenyek válasszanak az évszaknak megfelelő párnát, takarót! Párnáinkat, takaróinkat, inkább természetes anyagból készült huzattal védjük! A matracnál már említett éjszakai izzadtságot a takarónk és a párnánk is felszívja, így fontos a jó nedvszívás. A műszálas huzatokat kerüljük, amennyire lehet.




Őseink a nappal keltek és feküdtek, szervezetünk eredetileg a sötétség-világosság változásához van kódolva. A legkisebb fény is beindítja szervezetünkben az aktív-hormonok termelését, viszont teljes sötétségben nyugtató éjszakai hormonok kerülnek a testünkbe. Ügyeljünk a megfelelő sötétítésre, ha érzékenyek vagyunk a fényre, és könnyen ébredünk az első napsugarakra!




Ahogy azt már az otthonos és kényelmes hálószoba posztunkban is említettük, amennyire lehet, szorítsd ki a kütyüket, tévét modemet a hálódból. Egyrészt sem az elalvás előtti megnyugvást nem támogatják vibráló információözönükkel, sem pedig az éjszakai pihenést. Alvás közben ne sugározzon semmi, aludj, pihenj, töltődj fel!


Tetszett bejegyzésünk, elgondolkoztál pár változtatáson? Esetleg szükséged lenne új hálószoba bútorra vagy függönyökre? Akkor gyere, látogass el áruházainkba most hétvégén, január 14-én és 15-én, amikor hálószoba bútorainkat 12%, függönyeinket, dekoranyagainkat 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg! Várunk szeretettel!

Share:

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© Decolady | All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig